Csiszár-Zsivnovszki Mónika: Thessaloniki – Visit Museums, Teach History

A tanfolyam 2023. március 13-a és március 17-e között valósult meg Görögországban, Szalonikiben, angol nyelven. A kurzuson Csongrádi Tamás kollégámmal együtt vettünk részt, és az előzetes feladatot, mely az iskolánk és Magyarország bemutatása volt is együtt készítettük el.
20230720 230317Zsivkovszky Csongradi Thessaloniki1

2023. március 12-én vasárnap indultunk a Liszt Ferenc repülőtérről 2 órás késéssel, de hatalmas várakozással, remélve, hogy hasznos tudnivalókkal fogunk gazdagodni a hét végéig. Késő este foglaltuk el szállásunkat Szaloniki központjában, a Queen Elisabeth hotelben.

2023. március 13-án délelőtt megtekintettük a város tengerpartját, és végigsétáltunk a Promenádon. Délután a Padeia tanfolyamszervező által bérelt közösségi ponton találkoztunk mentorainkkal, ahol a bemutattuk prezentációinkat, és kölcsönösen megismerkedtünk egymás iskoláival, oktatási rendszerével, valamint az innovációkkal.
20230720 230317Zsivkovszky Csongradi Thessaloniki3
A nap végén Szaloniki régi városrészéhez is ellátogattunk.

A keddi napon az Archeológiai múzeumba látogattunk el, ahol megtanultuk, hogyan is kell a múzeumokat a tanórákon használni, milyen módszereket alkalmazzunk a tárlatok bemutatásánál, és hogyan tegyük érdekessé az ott töltött időt.

2023. március 15-én, szerdán a szabadtéren elhelyezkedő romokkal, maradványokkal folytattuk a munkát. Hasonló foglalkozáson vettünk részt, mint az Archeológiai múzeumban, csak itt sokkal nagyobb területtel dolgoztunk.
20230720 230317Zsivkovszky Csongradi Thessaloniki4
Kreativitásunk és angol nyelvtudásunk rengeteget fejlődött a keddi és szerdai napon, mert tanárból kisdiákká kellett válnunk. Megtanultuk, hogy legyen mindig egy koncepció, ami mentén felépítjük a tanításunkat, és mint egy úton vezetjük végig a diákokat. Mind a két napon feladatot oldottunk meg, melyben 20 percben kellett nekünk az aznap tanultakat bemutatnunk a helyszínen rövid felkészülés után.

2023. március 16-án a drámapedagógia alapjaiba nyertünk bepillantást, és számos görög mítosz szereplőivé válhattunk.

2023. március 17-én délelőtt a tanfolyamon kapott házi feladatunkon dolgoztunk, mert egyénileg kellett bemutatnunk a kurzuson elsajátított módszerrel egy-egy építészeti emléket. A személyes feladatom a Rotunda volt.

A szombati napon pedig megkaptuk ünnepélyes keretek között a tanfolyam elvégzéséről szóló tanúsítványunkat is.
20230720 230317Zsivkovszky Csongradi Thessaloniki5

Szerencsére volt szabadidőnk, amiben bejártuk az egész várost gyalog és futva, és kiélveztük a görög kultúrát és gasztronómiát is.
20230720 230317Zsivkovszky Csongradi Thessaloniki6

20230720 230317Zsivkovszky Csongradi Thessaloniki7

Címünk

Budapesti Gazdasági SZC Vásárhelyi Pál Technikum

1212 Budapest, Széchenyi utca 95.